• Úvod
  • Odborné články
  • Realizace výběrových řízení na nákup materiálu a služeb se společností TRIFID CONSULT a.s.

Realizace výběrových řízení na nákup materiálu a služeb se společností TRIFID CONSULT a.s.

Realizace výběrových řízení na nákup materiálu a služeb se společností TRIFID CONSULT a.s.

Posláním společnosti TRIFID CONSULT a.s. je pomoct svým klientům v podnikání a uspořit náklady v podnikání. Od svého vzniku realizovala více než 250 úspěšných projektů zaměřených na snižování nákladů, optimalizaci organizačních a procesních struktur, výkonově orientované motivační systémy, zprůchodnění úzkých míst a zkrácení průběžných dob výroby či ocenění procesů a produktů, elektronické aukce a dotační poradenství. Cílem tohoto projektu bylo snižování nákladů ohledně materiálu, služeb a investic.

Popis klienta společnosti TRIFID CONSULT

Klientem  je zahraniční společnost s výrobním závodem v Čechách  působící na evropském  trhu v oblasti dodávek  izolovaných kabelů a vodivých lan.  Objem nákupu je řádově v miliardách  Kč a zahrnuje hlavně neželezné kovy, umělohmotné granuláty, gumu, režijní materiály a služby.

Proč se společnost rozhodla projekt realizovat

Tato společnost má v České republice a i v Evropě několik významných konkurentů a to přimělo vedení společnosti k rozhodnutí realizovat výběrová řízení na nákup materiálu a služeb formou elektronických aukcí s cílem uspořit náklady na vstupu snížením nákupních cen a tím zvýšit svoji konkurenceschopnost.

Řešení projektu (analýza, návrh, implementace)

Projekt probíhal ve spolupráci s oddělením nákupu a projektovým manažerem klienta. Analýzou nakupovaného materiálu a služeb byly identifikovány komodity a vybrány  položky k provedení výběrových řízení a stanoven harmonogram jejich realizace. Značnou část nákupu tvoří materiál, který se nakupuje na komoditních burzách (Cu, Al), nebo jsou požadovány vyjimečné  vlastnosti (izolanty).  Menší část tvoří režijní materiály, hlavně cívky, folie a ze služeb opravy vozíků a doprava hotových výrobků.  Na základě těchto údajů byla vytvořena přesná specifikace všech nakupovaných  položek.  Tyto údaje, spolu se současnou cenou a obchodními podmínkami tvořily výchozí základnu pro určení dosažených finančních úspor.


Konzultanti společnosti TRIFID CONSUT a.s. vyhledali a doplnili portfolio potenciálních dodavatelů, kteří byli následně osloveni výzvou k podání nabídek a registraci do systému. V komoditách nakupovaných na burze byl proveden marketingový průzkum s cílem rozšířit portfolio dodavatelů a v některých případech i nalezení nových materiálů. Na ostatní materiál a služby proběhly elektronické aukce a tím bylo dosaženo rychlé a transparentní snížení nákupních cen i v takových komoditách jako servis vysokozdvižných vozíků či dodávky dřevěných cívek. Vyhodnocení bylo prováděno komisí, která kromě cen zohlednila také schopnost potenciálního dodavatele plnit další obchodní podmínky.

Inovativnost projektu

Reverzní aukční systém byl pro klienta zcela novou zkušeností. Pomocí popsaného postupu vyhledání a výběru optimálního dodavatele bylo možno v relativně krátkém časovém horizontu dosáhnout stanovených cílů nejen ve snížení cen, ale také ve zvýšení efektivity nákupu. Doposud uplatňovaným „klasickým“ postupem realizace výběrových řízení, tzn. bez použití e-aukce, by to zcela jistě nebylo možné.


www.trifid-consult.cz

  • autor:
  • Vlastimil Včelanský, senior konzultant


    Mohlo by vás také zajímat



     

    Nejnovější inzeráty

    Plastikářský slovník