Brněnští studenti při vývoji monopostů formulí využívali systém CAD/CAM Cimatron
Dragon X a Dragon e1 - studentské formule brněnského týmu VUT byly představeny světu. Držíme členům TU Brno Racing palce, aby v letošní sérii závodů a soutěží navázali na úspěchy z předchozích let. Jsme moc rádi, že při výrobě monopostů využívali i CAD/CAM Cimatron, který poskytuje společnost technology-support s.r.o.
Ne jeden, ale hned dva nové monoposty formule v sobotu 26. června slavnostně představili studenti brněnského VUT. Mladí konstruktéři z týmu TU Brno Racing se výzev nebojí a vedle jubilejního desátého modelu se spalovacím motorem Dragon X budou letos závodit i se svou první formulí na elektrický pohon. Nazvali ji Dragon e1 a na trati se poprvé ukáže na tuzemském závodu v Mostě. Díky zlepšující se epidemické situaci plánuje tým, který se v poslední sezoně umístil ve světovém žebříčku na 9. místě, také účast na závodech v zahraničí.
Elektrická formule byla pro studenty obrovskou výzvou. O to větší, že se rozhodli vyvinout všechny elektronické systémy sami. „Koupit si hotovou elektroniku se nám nezdála správná cesta, protože Formula Student je především vzdělávací projekt, proto jsme si ji chtěli udělat sami. Nakonec to bylo náročnější, než jsme předpokládali, ale určitě nelitujeme, byla to obrovská zkušenost. Abych to přiblížil, tak jen battery box obsahuje kromě samotných článků baterie i množství elektroniky. Každý ze šesti segmentů má svou vlastní kontrolní desku, která monitoruje teploty a napětí svých článků. Celkově se v baterce nachází téměř 800 článků a monitoruje se 96 napětí a téměř 150 teplot. A to se pořád bavíme jen o baterii vozu,“ popisuje šéf týmu TU Brno Racing Dominik Klement a dodává, že ve světě studentských formulí jsou v tomto přístupu spíše výjimkou.
- autor:
- technology-support s.r.o.